Aktualności
Zapytanie ofertowe w sprawie badania rynku.
W związku z przygotowywanym wnioskiem o dofinansowanie projektu pn. "Konserwacja wnetrz perły wczesnogotyckiej architektury sakralnej - Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu (Etap II)" kierujemy zapytanie ofertowe na usłuę przeprowadzenia badania rynku oraz sporządzenia analizy popytu w celu oceny prognozowanego wzrostu popytu na usługi edukacyjno-kulturalne bedące wynikiem realizacji ww. projektu.
Sandomierz, dn. 21.10.2016 r.
Rzymskokatolicka Parafia Katedralna
pw. Narodzenia NMP w Sandomierzu
ul. Katedralna 1
27-600 Sandomierz
ZAPYTANIE OFERTOWE
Rzymskokatolicka Parafia Katedralna pw. Narodzenia NMP w Sandomierzu, zaprasza do złożenia oferty na badanie rynku oraz analizę popytu na usługi edukacyjno-kulturalne będące efektem realizacji projektu pn. „Konserwacja wnętrz perły wczesnogotyckiej architektury sakralnej – Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu (Etap II)”.
- I. Przedmiot zapytania ofertowego
Przeprowadzenie badania rynku oraz sporządzenie analizy popytu w celu oceny prognozowanego wzrostu popytu na usługi edukacyjno-kulturalne będące wynikiem realizacji projektu pn. „Konserwacja wnętrz perły wczesnogotyckiej architektury sakralnej – Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu (Etap II)” Projekt przewidziany jest do aplikowania o dofinansowanie w ramach działania 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury - Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
- II. Tryb udzielania zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego.
- III. Kod CPV usługi
79310000-0 usługi badania rynku
- IV. Zakres przedmiotu zamówienia
Zgodnie z wymogami konkursu ogłoszonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach działania 8.1 „Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury”, beneficjent na etapie przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej powinien wykazać, że istnieje określone zapotrzebowanie na usługi edukacyjno-kulturalne będące efektem realizacji projektu pn. „Konserwacja wnętrz perły wczesnogotyckiej architektury sakralnej – Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu (Etap II)”. Co więcej, beneficjent, w ramach analizy popytu, winien określić szacowaną liczbę odbiorców tych usług. Analiza musi być wiarygodna, przeprowadzona w sposób poprawny, a jej wnioski muszą być poparte wynikami badań zewnętrznych, które określą społeczne zapotrzebowanie na ofertę powstałą w wyniku realizacji projektu. Oprócz badań, w ramach analizy popytu, pożądane jest wykorzystanie aktualnych danych statystycznych istotnych z uwagi na specyfikę analizy (sondażach instytutów opinii publicznej, powszechnie dostępnych analizach, raportach, strategiach itp.). Analiza powinna określić stopień potrzeby realizacji projektu.
Dodatkowe wymogi dotyczące analizy określa dokument „POIiŚ 2014-2020, Kryteria wyboru projektów – Oś priorytetowa VIII” (strona 14), a także „Wytyczne do przygotowania studium wykonalności - projekty w ramach VIII osi priorytetowej PO IiŚ 2014-2020” (rozdz. 5. Analiza popytu).
Analiza popytu musi obejmować co najmniej następujące elementy:
- Analiza stanu obecnego (określenie bieżącego popytu)
- charakterystyka rynku, na którym realizowany będzie projekt
- bieżąca wielkość popytu
- grupy docelowe
- Analiza przyszłego popytu
– określenie przyszłego zainteresowania usługami oferowanymi przez zrealizowany projekt (potwierdzone wykonaniem konkretnych badań określających społeczne zapotrzebowanie na dany projekt – ankiety lub inny rodzaj)
- określenie przyszłej liczby odbiorców usług powstałych w ramach projektu (ile osób będzie zainteresowanych usługami edukacyjno-kulturalnymi powstałymi w ramach projektu)
- zidentyfikowanie potencjalnych grup odbiorców wraz z określeniem ich profilu i charakterystyką
- ocena atrakcyjności usług w kontekście potencjału przyciągania turystów/pielgrzymów z sąsiednich powiatów/województw/krajów
-zebranie sugestii potencjalnych odbiorców na temat oferty edukacyjno-kulturalnej Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu
- ocena przewidywanego wpływu nowopowstałych usług na lokalny sektor biznesu, samorząd i organizacje pozarządowe (np. liczba nowych miejsc pracy).
- określenie potencjałów nabywczego odbiorców i stopnia wzrostu popytu na oferowane usługi.
- Określenie metod i narzędzi optymalnych do dotarcia z informacją o projekcie i ofercie edukacyjno-kulturalnej do zidentyfikowanych grup docelowych.
Proponowana koncepcja badawcza:
- Zbadanie popytu na usługi edukacyjno-kulturalne przed i po zrealizowaniu działań projektowych wśród dzieci i młodzieży w wieku szkolnym (wywiady bezpośrednie lub telefoniczne z przedstawicielami szkół podstawowych i gimnazjalnych w województwie świętokrzyskim)
- Zbadanie popytu na usługi edukacyjno-kulturalne przed i po zrealizowaniu działań projektowych wśród turystów krajowych i zagranicznych poprzez wywiady bezpośrednie lub telefoniczne z:
- Biurami podróży, biurami pielgrzymkowymi
- Centrami informacji turystycznej
- Polskim Towarzystwem Turystyczno - Krajoznawczym
- Przedstawicielami Diecezji Sandomierskiej
- Przedstawicielami parafii z Diecezji Sandomierskiej
- Zbadanie wpływu realizacji projektu na ożywienie gospodarki lokalnej – wywiady telefoniczne z:
- Lokalnymi przedsiębiorcami
- Reprezentantami organizacji pozarządowych
- Przedstawicielami samorządu lokalnego
Efektem końcowym badania rynku i analizy popytu ma być pisemne opracowanie (Raport) zawierające wszelkie niezbędne ze względu na cel opracowania analizy oraz ich wyniki z wnioskami. Raport w wersji elektronicznej musi być dostarczony Zamawiającemu nie później niż do 16.01.2017 r. Ostateczna wersja Raportu (uwzględniająca uwagi i sugestie Zamawiającego, które zostaną przekazane Wykonawcy najpóźniej do 20.01.2017) musi być złożona w siedzibie Zamawiającego (Rzymskokatolicka Parafia Katedralna pw. Narodzenia NMP w Sandomierzu, ul. Katedralna 1 27-600 Sandomierz) w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, w formie papierowej w formacie A4 oraz w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD w pliku .doc nie później niż do 25.01.2017 r.
Zamawiający na potrzeby przeprowadzonego badania udostępni Wykonawcy własną bazę kontaktów w zakresie badania wśród turystów krajowych i zagranicznych.
Metodologia badawcza, w szczególności lista badanych osób/instytucji oraz narzędzia badawcze (kwestionariusze ankiety, scenariusze wywiadu) będą podlegać akceptacji przez Zamawiającego.
V. Termin wykonania zamówienia
15.01.2017/31.01.2017
VI. Sposób przygotowania i składania oferty
Oferta powinna zawierać:
1. cena ofertowa – powinna obejmować kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w niniejszym zapytaniu i uwzględniać wszystkie niezbędne do jego realizacji koszty. Cena powinna zawierać między innymi koszty działań związanych z wykonaniem zamówienia (m.in. prowadzenia badań, analiz, prezentacji wyników i wniosków), w tym zapewnienie personelu Wykonawcy zdolnego do realizacji przedmiotu Zamówienia
w zdeklarowanym terminie. Cenę należy podać w złotych polskich: netto oraz brutto
z wyodrębnieniem podatku VAT.
2. Doświadczenie Wykonawcy w przeprowadzeniu badań rynku dla instytucji kultury i/lub instytucji sakralnych – oświadczenie oferenta wraz
z wykazem zrealizowanych usług tego rodzaju w ciągu ostatnich 2 lat. Brak doświadczenia we wskazanym polu będzie skutkować odrzuceniem oferty.
3. Ofertę należy przygotować na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszego Zapytania.
Ofertę należy złożyć w następujący sposób:
a) pocztą tradycyjną na adres: Rzymskokatolicka Parafia Katedralna pw. Narodzenia NMP w Sandomierzu, ul. Katedralna 1 27-600 Sandomierz (terminem dostarczenia oferty jest data wpłynięcia przesyłki do siedziby Zamawiającego), lub:
b) mailem na adres gilz@o2.pl , lub
c) osobiście w siedzibie Rzymskokatolickiej Parafii Katedralnej pw. Narodzenia NMP w Sandomierzu, ul. Katedralna 1 27-600 Sandomierz.
Oferty można składać do dnia 15.11.2016 r. do godziny 15:00 (decyduje data wpływu do zamawiającego).
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert cząstkowych.
VII. Kryterium wyboru oferty
Cena (100%) - za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najniższą ceną, która nie będzie podlegała odrzuceniu.
VIII. Klauzule dodatkowe
- W przypadku, gdy w określonym terminie nie wpłynie żadna oferta lub wpłyną mniej niż 2 ważne oferty, Zamawiający dokona wyboru dowolnego wykonawcy, który spełnia wszystkie kryteria i warunku określone w zapytaniu ofertowym.
- W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie może być udzielane podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawianym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieudzielenia zamówienia ze względu na niewystarczające środki finansowe.
- Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie po odebraniu przez Zamawiającego przedmiotu umowy w terminie do 30 dni od otrzymania prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury, w formie przelewu na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Za dzień zapłaty uważany będzie dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.
- Osoby upoważniona do kontaktu w sprawie niniejszego zapytania ofertowego: Wojciech Zych, tel. 501 837 646, e-mail: w.zych@opiwpr.org.pl
Ks. Zygmunt Gil, tel. 603 204 001, email: gilz@o2.pl
ks. Zygmunt Gil - Proboszcz
Rzymskokatolicka Parafia Katedralna
pw. Narodzenia NMP w Sandomierzu
ul. Katedralna 1
27-600 Sandomierz
====================================================================================
Załącznik nr 1. Wzór Formularza Oferty
(pieczęć Wykonawcy/Wykonawców) |
OFERTA
|
Dane firmy:
………………………..
………………………..
W odpowiedzi na zaproszenie do złożenia oferty cenowej z dnia 21.10.2016 r.
dotyczące realizacji usługi polegającej na przeprowadzeniu badania rynku oraz sporządzenie analizy popytu w celu oceny prognozowanego wzrostu popytu na usługi edukacyjno-kulturalne będące wynikiem realizacji projektu pn. „Konserwacja wnętrz perły wczesnogotyckiej architektury sakralnej – Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu (Etap II)”
MY NIŻEJ PODPISANI
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
działając w imieniu i na rzecz
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
(nazwa (firma) dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców)
(w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie podać nazwy (firmy) i dokładne adresy wszystkich wspólników spółki cywilnej lub członków konsorcjum)
- SKŁADAMY OFERTĘ na wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z treścią zapytania ofertowego.
- OŚWIADCZAMY, że zapoznaliśmy się z treścią Zapytania ofertowego oraz wyjaśnieniami
i zmianami w Zapytaniu ofertowym przekazanymi przez Zamawiającego i uznajemy się za związanymi określonymi w nich postanowieniami i zasadami postępowania. - OŚWIADCZAMY że nie podlegamy wykluczeniu o którym mowa w pkt. VIII.2 Zapytania ofertowego.
- OFERUJEMY wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę brutto ………………………..…………… zł.
(słownie złotych:……………………………………………………………………………………………………………………), w tym podatek VAT: …………………….. zł, (słownie złotych……………………………………………………….).
OFERUJEMY wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę netto ….………………………..…………… zł.
(słownie złotych:……………………………………………………………………………………………………………………).
- WSZELKĄ KORESPONDENCJĘ w sprawie postępowania należy kierować na poniższy adres:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………….
tel. ……………………………………………………………… fax ……………………………………………………………………
e-mail: …………………………………………………………………………………………………………………………………….
- OFERTĘ składamy na …….stronach.
- ZAŁĄCZNIKAMIdo oferty, stanowiącymi jej integralną część są:
- Dokument potwierdzający doświadczenie Wykonawcy w przeprowadzeniu badań rynku dla instytucji kultury i/lub instytucji sakralnych w postaci oświadczenia oraz wykazu zrealizowanych usług tego rodzaju w ciągu ostatnich 2 lat.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………dnia…………..2016 roku
………………………………………………………………
(podpis Oferenta/Pełnomocnika)